in

Dikepung oleh sekumpulan ketam yang dilepaskan di dapur, kucing ini tertunduk di tepi dinding kerana malu dan insaf dengan apa yang dilakukannya

Dikepung oleh sekumpulan ketam yang dilepaskan di dapur, kucing ini tertunduk di tepi dinding kerana malu dan insaf dengan apa yang dilakukannya

Kalau bercerita tentang haiwan peliharaan pastinya banyak kisah lucu yang boleh dikongsikan. Rasanya hampir setiap hari ada sahaja hal-hal yang dilakukan mereka sehingga membuatkan ramai yang tergelak lucu. Itu kalau yang comel dan selamba tetapi ada juga yang sangat nakal. Dengan telatah nakal mereka kadangkala boleh buatkan pemilik mereka pening kepala dibuatnya!

Tidak semua kucing peliharaan mempunyai sifat peramah dan suka bergaul. Ada antara mereka yang yang sering bersikap dingin dan sombong walaupun dengan tuan mereka sendiri. Mereka sering menyendiri dan membuat aktiviti sendiri dengan langsung tidak mempedulikan apa yang berlaku di sekitar mereka.

Suatu hari, sebuah kejadian berlaku membuatkan si comel itu malu sendiri. Semuanya bermula apabila netizen tersebut mahu menerima kedatangan tetamu di rumahnya. Sebagai hidangan untuk tetamunya yang akan datang pada sebelah malam dia bercadang untuk memasak lauk ketam. Jadi, dia telah membeli beberapa ekor ketam dan meletakkannya di dalam besen yang tertutup di dapur untuk dimasak nanti.

Seorang netizen baru-baru ini menceritakan sebuah kejadian lucu yang menimpa kucingnya yang nakal. Menurut netizen tersebut dia memiliki seekor kucing yang agak dingin sikapnya. Si comel itu juga nakal dan sering menimbulkan masalah sehingga terkadang membuatkan dia sakit kepala memikirkannya. Walaupun kucing tersebut membesar dalam jagaannya bertahun lamanya kucing tersebut walau bagaimanapun masih dengan sikapnya.

Namun, tidak lama selepas itu dia mendengar suara kucingnya dari arah dapur. Dia segera bergegas ke dapur untuk melihat apa yang sedang berlaku. Sampai sahaja di dapur dia melihat kucingnya sedang ‘dikepung’ oleh ketam-ketam yang diletakkan di dalam besen tadi. Ketam-ketam tersebut telah keluar dan mula bergerak seolah-olah mahu ‘menyerang’ kucing tersebut.

Rupa-rupanya kucing nakal itu yang telah membuka penutup besen tersebut sehingga menyebabkan ketam-ketam itu boleh bergerak keluar. Mungkin kerana ingin tahu apa yang ada di dalam besen atau dia mungkin berfikir boleh bermain dengan ketam itu membuatkan dia sengaja membuka penutup besen. Akhirnya, dia sendiri yang menerima padah apabila dia mula ketakutan kerana semua ketam bergerak ke arahnya.

Kucing nakal itu mula berundur ke belakang sehinggalah dia sampai ke tepi dinding di mana dia tiada ruang lagi untuk melarikan diri. Dia kemudian terkaku kerana tidak tahu apa yang perlu dilakukan untuk melarikan diri. Dia juga tertunduk kerana malu dan insaf kerana sikap nakalnya telah membuatkan dia menerima padahnya.

Tuan kepada kucing itu terus ketawa kuat melihat kejadian yang berlaku di depannya. Itulah… nakal lagi, sekarang terima lah akibatnya! Harapnya si comel ini mendapatkan pengajaran terbesar dalam hidupnya supaya selepas ini jangan bersikap nakal lagi!

Sumber: erabaru.com.

Written by comel np

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0