in

Jangan Terlalu Melihat Drhaka Isteri, Sehingga Lupakan Derhaka Sendiri. Teguran Buat Encik Suami

Jangan Terlalu Melihat ‘Drhaka’ Isteri, Sehingga Lupakan ‘Derhaka’ Sendiri. Teguran Buat Encik Suami

Jangan Terlalu Melihat ‘D3rhaka’ Isteri, Sehingga Lupakan ‘Derh4ka’ Sendiri. Teguran Buat Encik Suami

BIASA kita dengar, isteri wajib ikut perintah suami, perlu faham kehendak suami. Lalu, dek kerana t4kut dengan d0sa mel4nggar arahan suami, maka si isteri pun ikut walaupun terpaksa. walaupun k3cewa. Namun, berapa ramai suami yang faham, atau paling tidak pun ‘cuba’ untuk memahami isteri?

Kata-kata macam mana yang si isteri suka? Arahan macam mana yang membuatkan isteri boleh terima tanpa terpalit perasaan ‘terpaksa’. Cubalah fahami. Jangan terlalu melihat ‘d3rhaka’ isteri, sehingga kita melupakan ‘d3rhaka’ kita sendiri. Sama-sama kita hadam perkongsian indah dari Mizan Dzai di bawah.

Istilah Suami D3rhaka

Kalau isteri menyakiti hati suami, tandanya d3rhaka pada suami tapi bagaimana kalau suami menyakiti hati isteri Berdosalah juga cuma tidak ada istilah suami d3rhaka pada isteri, tapi suami akan ditandai oleh Malaikat sebagai d3rhaka pada Allah SWT.

Kerana isteri, rezeki kau bertambah.
Kerana isteri, maka lahirlah zuriat kau.
Kerana isteri, makan pakai kau dijaga.
Kerana isteri, tenang hati kau.
Kerana isteri, lembut pemandangan mata kau.
Kerana isteri adalah satu-satunya manusia yang boleh melihat c4cat c3la kau yang tersembunyi dari pandangan mata kau dan masih menerima kau seadanya. Janganlah s4kiti hati mereka, ingatlah setiap pengorbanan mereka walaupun kecil di mata kau tapi besar untuk dirinya.

Setiap peluh yang menitik, yang dikerjakan untuk keluarganya, setiap air mata yang menitis untuk anak-anak dan suaminya adalah salah satu tanda dia isteri yang terbaik buat kau wahai yang bergelar suami. Mengapa Wanita sering menangis? JawabNya:

Kerana Wanita itu unik. Aku ciptakan mereka sebagai makhluk yang istimewa.
Aku kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya.
Aku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman.
Aku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia.
Aku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang saat yang lain menyerah.
Aku beri dia naluri untuk tetap menyayangi, walau dikhi4nati oleh teman, walau dis4kiti oleh orang yang disayangi.
Wanita makhluk yang tabah dan kuat. Tapi jika suatu saat dia menangis itu kerana aku beri air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

Wanita itu tersangatlah istimewa.

Kirimkan pada Wanita yang kau sayangi. Kirimkan juga pada lelaki agar mereka lebih menghargai Wanita. Dan agar kau tahu bahawa Wanita itu adalah ciptaan Allah yang istimewa.

Sumber: islamituindah

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di mediamaklumat

Written by angah k k

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Loading…

0