in

Lebih 13 Tahun Jadi Pengemis, Lelaki Ini Miliki Wang Simpanan Cecah RM149k

Lebih 13 Tahun Jadi Pengemis, Lelaki Ini Miliki Wang Simpanan Cecah RM149k

Di Gorontolo, Indonesia, seorang pengemis didakwa memiliki wang simpanan mencecah 490 juta rupiah (RM149,069).

13 tahun mengemis

Menerusi laporan Kompas TV, kisah mengenai pengemis tersebut menjadi viral di media sosial selepas dua foto buku simpanan bank miliknya tersebar. Pengemis yang dikenali sebagai Lutfi Haryono telah dipanggil oleh pihak polis bagi tujuan memberi keterangan. Difahamkan, Lutfi menyimpan wangnya di Bank Mandiri dan Bank Sulutgo selama menjadi pengemis. Menurut jurucakap polis, Bripka Romi, Lutfi mengaku wang simpanan dalam kedua-dua bank itu adalah miliknya.

Menurut Lutfi, dia suka memaksa penduduk untuk mendapatkan wang. Soal siasat dilakukan juga mendapati Lutfi sudah mengemis lebih 13 tahun iaitu selepas berpisah dengan isterinya. Lutfi menggunakan wang hasil mengemis untuk keperluan peribadi seperti membina rumah.

Tambah Bripka, Lutfi mengaku wang itu bukan sepenuhnya hasil mengemis kerana pernah bekerja di sebuah kedai makan. Mengulas lebih lanjut, Lutfi meluahkan hasrat untuk berhenti mengemis dan akan berniaga di warung semula. Dia turut berjanji tidak akan mengulangi perbuatan itu lagi.

Sumber: Kompas TV

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di mediamaklumat

Written by angah k k

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Loading…

0