in

3 Bulan ‘Masuk Dalam’ Selepas Diserbu Polis Dapat Parcel Misteri

bungkusan parcel misteri

Zaman sekarang macam-macam cara orang nak mengenakan kita. Apabila ada hasad dengki dan iri hati mereka sanggup buat saja asalkan dendam dan marah mereka terubat dengan memusnahkan kehidupan orang yang mereka benci. Ini yang berlaku terhadap seorang individu yang tidak tahu menahu apa sebenarnya berlaku.

hasad dengki

Seorang pengguna Twitter berkongsi cerita bagaimana rakan baiknya telah terkena akibat hasad dengki orang lain terhadapnya apabila menerima parcel atau bungkusan yang dikirimkan atas namanya.

Kawan saya terima bungkusan atas namanya, dia terima dan letak atas meja dan pergi mandi. Tiba-tiba polis datang serbu. Sekarang dia kat penjara. Parcel tu adalah bahan terlarang dan dia tak tahu apa-apa.

Pengguna Twitter yang dikenali sebagai Lya itu memaklumkan kepada netizen, akibat kiriman misteri tersebut rakan baiknya telah dipenjara selepas parcel misteri tersebut diterimanya sebelum didatangi pihak polis yang mendapati ada bahan terlarang di dalam bungkusan tersebut.

bungkusan misteri

Menurut beliau, pada mulanya rakannya menerima satu panggilan daripada luar negara yang menyatakan ada parcel yang perlu diambilnya di KLIA. Memandangkan mangsa tidak melakukan sebarang pembelian online, mangsa tidak mempedulikan dan melupakan tentang parcel tersebut.

Walau bagaimanapun, tanpa disangkan bungkusan barang tersebut telah dihantar kepada alamat dan di atas nama mangsa sendiri. Difahamkan parcel tersebut diterbangkan daripada Jerman dan dihantar kepada alamat pejabat kecil mangsa.

Setelah parcel tersebut sampai, mangsa meletakkan barang tersebut di atas meja dan seterusnya ke bilik mandi. Secara tiba-tiba pejabat tersebut telah diserbu pihak polis dan menyatakan parcel tersebut mempunyai bahan terlarang yang menyalahi undang-undang.

menyalahi undang-undang

Dek kerana peristiwa itu, mangsa akhirnya terpaksa ‘masuk dalam’ di atas sebab yang dia sendiri tidak tahu dan tidak pernah membuat sebarang pembelian secara online barang tersebut. Pihak polis juga mendapat alamat yang terdapat di parcel tersebut adalah alamat palsu.

Disebabkan alamat pengirim itu palsu akhirnya mangsa disabitkan kesalahan memandangkan pihak polis tidak dapat menjejaki alamat dan nama pengirimnya. Sehingga kini selepas 3 bulan mangsa masih lagi berada di ‘dalam’.

kena penjara
Disebabkan hasad dengki orang lain, kita yang tak salah dipenjarakan.

Lya juga turut menasihatkan kepada orang ramai jika menerima sebarang bungkusan atau parcel yang tidak diketahui dari mana atau anda tidak pernah membuat pembelian, jangan sekali-kali menerima kerana ia mungkin satu perangkap yang akan menyusahkan diri anda sendiri.

Berhati-hatilah dengan setiap pemberian terutama yang tidak diketahui dari mana datangnya. Zaman sekarang terlalu banyak perkara yang seperti ini berlaku yang akhirnya kita menanggung kesusahan dan lebih teruk lagi kita dipenjarakan bukan di atas kesalahan kita sendiri.

Written by Sazarimma

Seorang penjawat awam yang ada life insurance, suka travel dengan Air Asia, ada sikit simpanan dalam bank dan suka tengok wayang.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Loading…

0

Comments