in

tanda allah tak redha Pada Kita, Lihat Kenderaan dan Keduanya Lihat Isteri

tanda allah tak redha Pada Kita, Lihat Kenderaan dan Keduanya Lihat Isteri

Ujian itu tanda Allah SWT masih sayang dengan kita. setiap ujian yang Allah bagi pasti ada hikmahnya. Semakin kuat ujian buatnya.

Ketika Allah SWT “greatly missed and very much in love” (sangat sayang dan sangat rindu) pada hamba-NYA, ia akan mengirimkan sebuah “hadiah istimewa” melalui malaikat jibril yang isinya adalah “ujian dan Cobaan.

Dalam hadits qudsi Allah berfirman :

” pergilah pada hambaKU lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana AKU ingin mendengar rintihannya.”

Setiap manusia yang bergelar hamba Allah tidak akan terlepas daripada sebarang cobaan dunia. Ujian datang kepada semua golongan, sama ada kecil ataupun besar, tua mahupun muda, beragama Islam ataupun kafir, kaya dan juga miskin semuanya pasti akan diuji.

Namun, adakah kita semua telah bersedia untuk menghadapi segala bentuk ujian itu? Bagaimanakah cara kita menghadapinya? Tepuk dada tanya iman.

Dari satu perkongsian dari Tuan Guru Sheikh Zaini Ahmad, pendakwah ini berkongsi kisah dipernah diceritakan oleh seorang wali Allah yang boleh menjadi pedoman buat suami isteri berkenaan tanda Allah “sedang marah” (menegur atas dosa yang kita lakukan).

Seorang Wali Allah pernah berkata, jika aku ingin tahu sekiranya ada kesalahanku pada Allah, aku akan perhatikan 2 tanda allah tak redha Pada Kita – KENDERAAN dan ISTERIKU.

Kenderaan yang diguna sering rosak dan meragam. Banyak kerosakan yang datang darinya berbanding memudahkan urusan seharian.

Kadang-kadang kita tak nampak semua petunjuk ini melainkan Allah sampaikan melalui para Ulamak.

Ulamak pesan, bila ada perkara sebegini berlaku dalam rumahtangga kita, cepat-cepat berwuduk dan bertaubatlah.

Kena cari balik kemaksiatan apakah yang sedang kita buat sehingga Allah sedang memberi peringatan kepada kita sedemikian rupa.

Kredit Tuan Guru Sheikh Zaini Ahmad via fb NurAszmy mosedh

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Terima Kasih Selamat Beramal.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami

Written by Ferdaus

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Loading…

0